Art of selling

De theorie betreffende de kunst van het verkopen is vrij ..

meer informatie
Veilig handelen

Een belangrijk onderdeel van tweedehands is veiligheid. U..

meer informatie
Reviews

Online winkelend publiek heeft nog wel eens twijfels over..

meer informatie
Keurmerken

Keurmerken zijn logo's of afbeeldingen die u op een w..

meer informatie

Top verkoop tips

Wij begrijpen dat het voor u lastig is om klanten altijd te interesseren voor jouw product of dienst. Om die reden hebben wij een aantal tips voor u die u helpen om meer op te vallen tussen de vele concurrenten.

1. Verras uw klanten
Om de aandacht op u te vestigen is het goed om regelmatig verrassend uit de hoek te komen. U moet uw klanten laten weten dat zij geen risico lopen wanneer ze bij u wat bestellen. Dat zij altijd een winnaar zijn.

2. Benader de klant op een goede manier
Wanneer u verkoopt aan bedrijven is het belangrijk dat u deze altijd goed adresseert. Op deze manier komt de mail altijd terecht bij diegene waar die ook daadwerkelijk terecht moet komen.

3. Creativiteit
Een standaard verkoopactie verliest natuurlijk op een gegeven moment zijn waarde. Probeer dus zo creatief mogelijk te zijn. Dit levert klanten op en zorgt vaak voor een goede publiciteit.

4. De behoefte van de klant telt
Stel altijd de behoefte van de klant centraal. De klant bepaald namelijk hoe goed jouw bedrijf loopt. Geef dus duidelijk oor aan de behoeften.

5. Service verlenen
Consumenten houden niet van risico lopen, logisch natuurlijk. Verleen dus een goede service door bijvoorbeeld interessante garantievoorwaarden of goede leveringsvoorwaarden.

6. Breidt uw doelgroep uit
Probeer continue uw doelgroep uit te breiden. Het is namelijk lastig om een vaste klantenbestand uit te bouwen. Wanneer u vertrouwen hebt in uw aanbod dan moet het zoeken naar nieuwe klanten goed te doen zijn.

7. Contact met de klant is belangrijk
Klantenbinding wekt vertrouwen op bij een consument. Ze vinden het fijn en het geeft hen een betrouwbaar gevoel.

8. Waarom zijn wij beter dan de rest?
Dit is de belangrijkste vraag voor een bedrijf . Het antwoord op deze vraag moet ook goed worden doorgezet naar de consument. Zij moeten immers weten waarom bestellen bij uw onderneming hen beter maakt.