Reviews

Online winkelend publiek heeft nog wel eens twijfels over..

meer informatie
SEO

SEO staat voor Search Engine Optimalisation, oftewel zoek..

meer informatie
Belang van foto's

Wat vaak een struikelblok is voor consumenten bij het onl..

meer informatie
Verpakking bakingrediƫnten

Als je graag bakt, weet je dat correcte opslag van je ing..

meer informatie

Korting

Geplaatst op: 18-04-2014

Het fenomeen korting valt altijd in de smaak bij zowel consument als bij bedrijven. Het is interessant voor de consument doordat zij minder hoeven te betalen voor een bepaald product, en het kan ook interessant zijn voor bedrijven doordat zij hiervoor minder hoeven te betalen bent u ook interessant voor hen in de toekomst.

Wanneer kunt u korting geven?

Het geven van korting kan zowel voor de consument als voor zakelijk gebruik ontzettend positief uitvallen. Een goede manier wanneer u korting kunt geven is bij een onderhandeling van een zakelijke deal. Het geven van een korting kan een deal voor u binnen halen. Een andere manier waar korting goed van pas komt is bij het wegwerken van een oude voorraad. U bent blij doordat u van uw oude voorraad af bent, en de klant is blij want zij moeten er minder voor betalen. Het kan natuurlijk ook dienen als lokkertje. Wanneer consumenten weten dat er korting gegeven wordt is de kans groter dat zij naar binnen lopen dan wanneer zij de winkel niet kennen. Dat hangt samen met dat u door middel van korting ook gemakkelijk de twijfelaars over de streep kan trekken. Een laatste manier van korting geven wordt vooral toegepast bij een evenement, training of bij een vakantie. Dat zijn de vroegboekkortingen. Deze geeft u vroegtijdig om uw doelgroep alvast warm te krijgen, en dan kunt u vast de respons meten. Zo weet u in hoeverre hetgeen wat u wilt verkopen populair is.

Voordelen van korting geven

U kunt uit eerdere informatie dus zeker constateren dat het geven van korting zeker rendabel kan zijn. Het kan namelijk goed gebruikt worden als onderhandel methode maar ook als lokkertje voor de consument. Korting kan dus interessant zijn voor zowel dus particuliere als voor de zakelijke markt. Het biedt mogelijkheden voor een onderneming. Korting geven kan op verschillende manieren. Bij een zakelijke transactie kunt u bijvoorbeeld korting geven op de factuur ter hoogte van een vooraf afgesproken percentage. Het afprijzen van artikelen kan bij zowel zakelijke als particuliere transacties. Bij particuliere klanten is het daarnaast erg populair om met kortingscodes te werken. Je vind ze eenvoudig via portalen zoals kortingscodes van Besteljekorting.nl die dagelijks de actuele kortingscodes voor je op een rij zetten. Deze moet bij het afrekenen gebruikt worden, waarna er bijvoorbeeld een vast bedrag of een percentage van het totaal bedrag wordt afgetrokken. Ook cashback is een veel gebruikte vorm van korting geven. Kijk hiervoor bijvoorbeeld naar eerstjames, het korting portaal voor al je online aankopen.